دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1397 - 16:18
با حضور طراحان حرفه‌ای؛

نخستین همایش مد و لباس در شیروان برگزار شد

نخستین همایش طراحی حرفه‌ای مد و لباس با حضور نمایندگان صنف پوشاک، خیاطان و طراحان و دانشجویان رشته مد و لباس در مدرسه سما شیروان برگزار شد.
کد خبر : 321204
photo_۲۰۱۸-۱۰-۲۶_۱۲-۱۳-۲۸.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از شیروان، حمید نجف‌زاده ظهر امروز در نخستین همایش طراحی حرفه‌ای مد و لباس که با حضور نمایندگان صنف پوشاک، خیاطان و طراحان و دانشجویان رشته مد و لباس در مدرسه سما شیروان و با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، به تبیین ابعاد اهمیت این حرفه پرداخت.


نجف‌زاده اعلام کرد : رشته طراحی حرفه‌ای لباس در دو شهر کشور وجود دارد که واحد شیروان یکی از این دو شهر است و از آنجا که دانشگاه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه دانش و کارآفرینی دارند، دانشکده سما در راﺳﺘﺎی آموزش و ﺣﻤﺎﯾﺖ طﺮاﺣﺎن، خیاطان در شهر ﺳﺮﻣﺎﯾﻪ‌‌ای ارزشمندی را به‌کار برده است.


رئیس سما شیروان ادامه داد: از آنجا که علم طراحی لباس نخستین بخش صنعت مد و لباس است، برای ارتقای این رشته و غنی‌سازی بازار پوشاک باید وجود طراحان لباس را جدی گرفت که دانشکده سما با تشکیل رشته طراحی حرفه‌ای لباس و برگزاری همایش‌های مختلف علمی و عملی اقدام به آموزش این افراد کرده است.


وی افزود: حوزه خیاطی یکی از هنرهایی است که  در دین توصیه‌های زیادی را در بر گرفته و می‌تواند در تقویت تولید ملی، اقتصاد و خودباوری نقش مهمی داشته باشد که با وجود ظرفیت‌های موجود، مسئولان دانشکده سما شیروان امید به رونق این رشته در شهر دارند.


به گزارش آنا، از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در این همایش که در تالار فردوسی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، آموزشی علمی و عملی برخی اصلاحات کاربردی و مهم طراحی مد و لباس توسط مدرس حرفه‌ای مد را می‌توان نام برد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: ana Ananews آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته